Welpen Stokstaartjes

De Stokstaartjes zijn in september 2009 gestart als nieuwe welpengroep in Alphen aan den Rijn.
De welpen hebben een leeftijd van 7 tot en met 11 jaar. Eén keer per jaar (na het zomerkamp) kun je dan overvliegen naar de scouts of de zeeverkenners.

Stokstaartjes zijn bij uitstek groepsdieren. Onze groep (horde) gaat er graag op uit, zowel binnen als buiten Alphen aan den Rijn om nieuwe situaties en dingen te ontdekken.
We vergeten natuurlijk niet om de dingen te doen die het scout zijn leuk maakt zoals bijvoorbeeld speurtochten, knopen leggen en pionieren. Als hoogtepunt kijken we elk jaar uit naar een week op zomerkamp. Kijk hier maar eens waarom we daarnaar uitkijken

.
De groep bestaat momenteel uit 24 welpen en 6 volwassen leiding. De groep is verdeeld in vier nesten, dit zijn groepjes welpen met een evenwichtige indeling. Dit zorgt ervoor dat jongens & meisjes, groot & klein, goed met elkaar leren samen te werken. Elk nest heeft een eigen kleur. In elk nest is een gids (leider) gekozen, die zijn nest probeert te leiden en te sturen in samenwerking. De gids wordt geholpen door een hulpgids.

De opkomsten zijn op zaterdagochtend van 10:00 tot 12:00.

Mocht uw kind een keer mee willen kijken, dan kan dit.
Er is nu echter wel sprake van een wachtlijst bij onze welpengroepen.
Aanmelden om een keertje te komen kijken, dat kan hier.

Vragen over onze welpengroep kunt u gerust sturen naar ons email-adres; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.