Wat doet het bestuur?

Het bestuur bestaat momenteel uit acht leden in deze functies:

1. Groepsvoorzitter, Vincent Peters

Zorgt voor de algemene aansturing van het bestuur en stafleden van Scouting Alphen aan den Rijn.
Vertegenwoordigt Scouting Alphen aan den Rijn bij de regioraad van Scouting Hollands Midden, binnen de gemeente Alphen aan den Rijn zoals B&W, gemeenteraad, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

2. Groepspenningmeester, Philip van Wijck

Zorgt voor de dagelijkse financiële zaken van de vereniging zoals het innen van contributie, betalingen aan crediteuren en het controleren van de kasboeken van de speltakken. Daarnaast ook voor de financiële zaken van de stichting zoals het grootboek en de subsidies.
Voert daarnaast de ledenadministratie.

4. Groepssecretaris, Esther van Zunderd

Zorgt voor de administratieve zaken van de vereniging zoals het plannen groepsoverleg, het maken van uitnodigingen en notulen van de vergaderingen en het verwerken van de post.
Houdt het archief bij. Vraagt de VOG voor leiding en bestuur aan.

5. Bestuurslid Public relations, Iris Rood

Zorgt onder andere voor de werving leden, leidinggevende en bestuursleden. De sociale media zijn bij Iris in goede handen en ook sponsorwerving of subsidies aanvragen zijn takken van sport die haar goed liggen. Ook zorgt ze voor (incidentele) werving voor ondersteuning van het onderhoud.

6. Bestuurslid groepsbegeleider Waterwerk, Stefan van der Aar

Is de begeleider en coach van de waterwerk leidingteams als het gaat om het reilen en zeilen van de speltakken
Zorgt voor het onderhoud van het varende materiaal en de locatie Heimanswetering.

Vertegenwoordigd de belangen van Scouting Alphen aan den Rijn in Gnephoek en bij de admiraliteitsraden RA4.

7.  Bestuurslid Algemeen terrein en gebouw Kraaiennest, Chiel-Jan Bosdam

Houdt zich bezig met regulier onderhoud, planning van het onderhoud, groot onderhoud en de veiligheid in en rondom clubhuis Het Kraaiennest.

8. Bestuurslid groepsbegeleider landwerk, Mirjam van Wijck

Is de begeleider en coach van de landwerk leidingteams als het gaat om het reilen en zeilen van de speltakken. De groepsbegeleider houdt zich bezig met de bezetting van de teams, oprichting van nieuwe speltakken en is er ook om de relaties met de leidinggevenden in goede banen te leiden. Vertegenwoordigt de teams in het bestuur.