De thuisbasis van de Bevers, de drie Welpenspeltakken, de Scouts en Explorers is gelegen aan de Verlengde Aarkade te Alphen aan den Rijn. In de nabijheid van de Zegerplas bezetten zij een leuk gebouw midden in het groene Park Zegersloot. Goed bereikbaar, centraal gelegen is dit een unieke locatie, en dus groepsaccommodatie, met veel mogelijkheden voor activiteiten in de natuur!

Adres van 't Kraaiennest

Scouting Alphen aan den Rijn
Verlengde Aarkade 24
2406 LB Alphen aan den Rijn
Er is geen telefoon in het Kraaiennest

(Correspondentieadres Postbus 2141, 2400 CC Alphen aan den Rijn).

Openbaar vervoer

Vanuit de stations Utrecht, Gouda en Leiden is Alphen aan den Rijn goed per trein bereikbaar. Kijk voor de actuele dienstregeling opwww.ns.nl of www.9292ov.nl. Vanaf het station Alphen aan den Rijn is het ongeveer 17 minuten lopen naar Het Kraaiennest. Verlaat het station aan de centrumzijde en sla op de Prins Bernhardlaan linksaf. Bij de rotonde slaat u rechtsaf. U doorklieft het centrum zonder afslaan (Castellumstraat, Pieter Doelmanstraat, Alphense Brug, Van Boetselaarstraat, De Bijlen, dan wel linksaf de Sportlaan op, de eerste rechts geheten Verlengde Aarkade, en aan het eind hiervan het eerste pad rechts waarna u op ons terrein bent aangekomen!

Auto

Vanuit alle richtingen volgt u in Alphen aan den Rijn de borden Zegersloot Zuid (Centrum Lage Zijde). Op de rode verenigings- en bedrijvenbewegwijzering: ‘Scouting Alphen'.

Vanuit de richting Amsterdam:

A4, afslag Alphen aan den Rijn. Volg de N207, neem de Ringweg Alphen aan den Rijn richting Utrecht (Zegerbaan). U rijdt Alphen aan den Rijn binnen via de Oranje Nassaubrug (rechterzijde over Aarkanaal), en u rijdt dan op de Oranje Nassausingel (Lage Zijde).

De eerste weg aan uw rechterzijde slaat u in (De Bijlen), de eerste weg aan uw linkerzijde slaat u in (Sportlaan), en daarna de eerste weg aan uw rechterzijde slaat u ook weer in (Verlengde Aarkade). Parkeer de auto aan het eind van deze weg, neem de benenwagen en vervolg uw weg en wel tot het eerste pad aan uw rechterzijde, deze loopt u in en na ca. 50 meter staat u op ons terrein!

Vanuit de richting Utrecht:

A12, afslag Alphen aan den Rijn. Volg de N11 tot de afslag Centrum (Lage Zijde) Boskoop/Waddinxveen/Amsterdam. U neemt aan het eind bij de T-splitsing de afslag richting Amsterdam (N207). U rijdt Alphen aan den Rijn binnen via de Oranje Nassaubrug (2e brug aan de linkerzijde) en u rijdt dan op de Oranje Nassausingel (Lage Zijde) (Zie verder Amsterdam, de eerste weg……..).

Vanuit de richting Rotterdam:

A20, afslag Gouda en Waddinxveen. Volg de N207 tot de Oranje Nassaubrug. U rijdt Alphen aan den Rijn binnen via de Oranje Nassaubrug (2e brug aan linkerzijde) en u rijdt dan op de Oranje Nassausingel (Lage Zijde) (Zie verder Amsterdam, de eerste weg……..).

Vanuit de richting Den Haag:

A4, afslag Alphen aan den Rijn. Volg de N11, en neem de afslag Centrum (Lage Zijde) Boskoop/Waddinxveen/Amsterdam. U neemt aan het eind bij de T-splitsing de afslag richting Amsterdam (N207). U rijdt Alphen aan den Rijn binnen via de Oranje Nassaubrug (2e brug aan de linkerzijde) en u rijdt dan op de Oranje Nassausingel (Lage Zijde) (Zie verder Amsterdam, de eerste weg……..).